Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-28, 10:51   #1
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 277
Standard

Jaga Odds


Hej hej hallå!

Är ny här på forumet. Dock inte ny vad gäller betting och mitt intresse för sport är av nördkaraktär. Det är framförallt fotboll som intresserar mig.

Jag har nyligen lagt min strategi och tar gärna emot lite feedback om någon provat något liknande.

Tanken är att jaga högst odds på matcher (smart va?). Låt säga att en match ger mig 2.00 i odds och genomsnittsoddset (på alla spelbolag) på matchen är 1.90.
Detta ger mig (2.00/1.90=1.053) 5.3% fördel. Vilket i längden måste vara bra.

Min tanke nu med detta är att anpassa mina insatser efter %-fördel.

4-5% fördel: bet 1% bankrulle
5-6% fördel: bet 2%
...
..
..
+8% fördel: bet 5% (vilket är maxbet)

Anledningen till varför jag börjar på 4% fördel är för att spelbolagen tar sin del.

Kom gärna med kommentarer och synpunkter.

Kolla gärna in mitt spreadsheet

//Mathias
mathiasej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:09   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mathiasej Visa inlägg
Hej hej hallå!

Är ny här på forumet. Dock inte ny vad gäller betting och mitt intresse för sport är av nördkaraktär. Det är framförallt fotboll som intresserar mig.

Jag har nyligen lagt min strategi och tar gärna emot lite feedback om någon provat något liknande.

Tanken är att jaga högst odds på matcher (smart va?). Låt säga att en match ger mig 2.00 i odds och genomsnittsoddset (på alla spelbolag) på matchen är 1.90.
Detta ger mig (2.00/1.90=1.053) 5.3% fördel. Vilket i längden måste vara bra.

Min tanke nu med detta är att anpassa mina insatser efter %-fördel.

4-5% fördel: bet 1% bankrulle
5-6% fördel: bet 2%
...
..
..
+8% fördel: bet 5% (vilket är maxbet)

Anledningen till varför jag börjar på 4% fördel är för att spelbolagen tar sin del.

Kom gärna med kommentarer och synpunkter.

Kolla gärna in mitt spreadsheet

//Mathias
Sen har du ju det där dumma ordet limitering...vilket du lär märka av om du bara jagar utstick. Men det är bara att hoppas du kan mjölka ut bolagen så länge som möjligt ! Hursom, lycka till med spelandet !

Senast redigerad av robfri den 2013-08-28 klockan 11:11.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:19   #3
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 277
Standard

Limiteras man på så låga nivåer som under 100kr/spel?
mathiasej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:24   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mathiasej Visa inlägg
Limiteras man på så låga nivåer som under 100kr/spel?
Insats spelar ingen roll, bolagen följer mönster. Ser de att du bara lirar utstick där de ligger högst i djungeln kommer du märka av limiteringen direkt.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:30   #5
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 277
Standard

Aha ok, tack för den infon. hur undviker man detta på bästa sätt då? =)
mathiasej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:41   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mathiasej Visa inlägg
Aha ok, tack för den infon. hur undviker man detta på bästa sätt då? =)
Haha, ja du, det är klurigt kan jag säga. Ett tips är ju iaf att ha många bolag igång samtidigt. Sen med din strategi tror jag att du ibland måste låta bli att spela marknadshögsta oddset, låt säga att ngt bolag erbjuder 2.10 på en match, snittet ligger på 2.00, hittar du ngt bolag som erbjuder ex 2.07, hugg det enstaka gång för att på så sätt bryta deras "mönster" att se ditt tänk att endast lira utstick. På så sätt kommer du iaf överleva längre.

Själv hade jag 9 bolag aktiva i våras, spelar heller inga jättesummor utan några hundralappar på varje spel, ibland 1k som är mitt maxbet. I nuläget har jag 2 bolag kvar där jag kan spela den insats jag vill, resterande bolag har jag limmats ner till ca 20-30 sek/spel.

Dock ska tilläggas att jag inte använder pinnacle lr sbobet, det blir nästa steg. Där limmas du inte, anledning till att jag inte spelar där är för att jag anser att jag fortf är på den nivån att jag kan ta ett ngt lägre odds hos ex bet365, expekt osv då de titt som tätt erbjuder bonusar som väger upp det ngt lägre oddset. Men det är ju som sagt i mitt fall, hade man som många andra här inne lirat hårdare, då väger ju högsta oddset över kontra att få ngn bonus då & då.

Gäller som sagt att hitta sin egen väg, men detta är väl iaf hur jag tror/tycker du ska tänka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slapshot (+10)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:53   #7
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 277
Standard

Tack robfri!

jag spelar bla på pinnacle just nu så där klarar jag mig. Men annars får jag väl försöka hitta lite andra spel ibland utanför min strategi.
mathiasej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 04:42   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du tänker helt rätt.
Användare som använder sig av ditt upplägg (eller ja liknande då alla beräknar sitt EV på olika sätt) är tex boored.
https://www.sharps.se/spreadsheet/boored
https://www.sharps.se/spreadsheet/parvers055

För musen över info rutan så ser du hans beräknade EV värde.

Du kan använda Kellys formel eftersom du ändå har tillgång till ditt värderade odds för att beräkna din insats. https://www.sharps.se/forums/taenkarh...ing-av-insats/
Här kan du läsa mer om limiteringar: https://www.sharps.se/forums/spelbola...-limiteringar/
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 09:14   #9
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 277
Standard

Tack,

Jag ser att boored kör på samma sätt. EV värder = Edge value? =)

I min mening så har Kellys formel en svaghet. Tycker inte mad ska satsa mer än 5% av sin BR. Men annars kan de vara värt att prova.
mathiasej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 00:11   #10
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

De allra flesta bolag limiterar inte om man spelar 100 SEK.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 09:30   #11
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mathiasej Visa inlägg
Tack,

Jag ser att boored kör på samma sätt. EV värder = Edge value? =)

(my eller mackapärens) expekted value, precis som du vill

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
De allra flesta bolag limiterar inte om man spelar 100 SEK.
Visst attan gör dom de fick jag erfara rätt fort med lite pokerpengar utspriodda för små turneringar runt om som jag gjorde små 5 eurs bets med. På somilga bolag tog det inte ens månad fast man totalt hade backat under den tiden just där. Och de va några år sedan, knappast dom blivit snällare med limiteringar numera.

Trots små insatser har jag bara ett eu-bolag kvar(för mina behov) av 30+ som inte stängt kontot, limiterat kraftigt eller varje bet skickas för granskning med 99% nekat svar.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)

Senast redigerad av boored den 2013-09-03 klockan 09:52.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td